czwartek, 14 marca 2013

Urządzamy sypialnię - poradnik

Sypialnia to miejsce odpoczynku i relaksu, musimy czuć się w niej cudownie.
Przy aranżowaniu należy pamiętać o kilku zasadach:

Jeżeli planujemy wstawić dwuosobowe łóżko, dobrze jest przewidzieć miejsce na szafki nocne po obu stronach. Między łóżkiem, a ścianą dla swobody trzeba zostawić minimum 80 cm wolnej przestrzeni.

szafka nocna



W sypialni trzymamy swoje ubrania, kosmetyki perfumy - duża ich ilość nawet ładnie ułożona może sprawiać wrażenie bałaganu, a takiego efektu w miejscu które przeznaczone jest na relaks i odpoczynek należy unikać. Jeżeli mamy miejsce, dobrze zagospodarować jego część na garderobę - jest to świetne rozwiązanie. Kiedy ogranicza nas niewielka powierzchnia, możemy wstawić pojemne szafy z przesuwanymi drzwiami - dodatkowym atutem będą szafy z lustrem, które optycznie powiększą przestrzeń. 

toaletka w sypialni

Toaletka w sypialni, okaże się nie tylko praktyczna, ale będzie również piękną dekoracją.

ŁÓŻKO
Przede wszystkim musi być wygodne, aby wybrać odpowiednie należy pamiętać o kilku zasadach:

- jego długość powinna być dłuższa o minimum 25 cm od wyższej osoby, która będzie z niego korzystać

wybór łóżka

- szerokość dla dwóch osób to minimum 140 cm (dla jednej ok 80 cm)
- dobry materac: sprężysty, jego powierzchnia powinna być równa

ŚWIATŁO
Światło jest niezwykle istotne w tego typu pomieszczeniu. Wybierajcie żarówki, które emitują światło o ciepłej barwie. Powinniśmy również zadbać o:

- oświetlenie ogólne - które zapewni nam odpowiednią jasność w każdym zakątku naszej sypialni. 
- dobrze jest umiejscowić w sypialni oświetlenie dodatkowe w postaci lamp, reflektorków, lub ledów, które stwarzają miły nastrój i są niezwykle praktyczne.

KOLORYSTYKA
Nie mieszajmy zbyt wielu kolorów. Starajmy się utrzymać jednej stylistyce tkaniny i dekoracje. Najlepiej posłużyć się dwoma kolorami przewodnimi, do których będziemy dobierać meble i dodatki. (należy pamiętać, że biały to również dodatkowy kolor, który świetnie wygląda z odcieniami brudnego różu lub błękitów).
Nie bójmy się ciemnych kolorów jeżeli mamy jasne meble. 

ŚCIANY
Doskonałe do sypialni będą tapety, przynajmniej jedną ścianę zagospodarujmy na tapetę - najlepiej tą za łóżkiem. 


wzorzysta tapeta za łóżkiem


modna aranżacja sypialni z tapetą

tapeta wzorzysta brązowo beżowa

wnętrze sypialni z tapetą w kwiaty

aranżacja sypialni z tapetą za łóżkiem

tapeta w pasy aranżacja

aranżacja sypialni z tapetą w pasy

aranżacja pomieszczenia z tapetą w biało turkusowe kwiaty

szara tapeta ze wzorem

tapeta elegancka wzorzysta

wnętrze pastelowe kolory

tapeta imitacja skóry

aranżacja tapeta wzorzysta

bordowa tapeta aranżacja

delikatny wzór bordowa tapeta

tapeta na jednej ścianie


ekskluzywna aranżacja sypialni

Dzięki tapecie możemy dodać sypialni charakteru. 

delikatna pastelowa tapeta

wzór zebra niebiesko biała

tapeta do sypialni pastelowe wzory

pastelowa tapeta do sypialni

tapeta do sypialni niebiesko biała


aranżacja do sypialni drewniane ściany

tapeta do sypialni dla młodzieży



tapeta sypialniana, aranżacja

tapeta w kratkę do sypialni

tapeta do sypialni

aranżacja sypialni tapeta


Ostatnio bardzo modnym dodatkiem do salonów i sypialni są biokominki. Instalacja i utrzymanie nie sprawiają trudności. Kupujemy jedynie specjalne bio paliwo (producenci ulepszają je również ładnymi zapachami), które dolewamy do specjalnego dozownika. Możemy regulować również poziom płomieni.  

bio-kominek

Oprócz wartości wizualnej biokominek ogrzewa nasze pomieszczenie. Jest to bezpieczne rozwiązanie, ale należy pamiętać o rozszczelnieniu lub uchyleniu okna.

Możliwości jest mnóstwo, dzięki nim możemy udekorować nasze wnętrze tak abyśmy czuli się w nim komfortowo. Nigdy nie zapominajmy o relaksie i odpoczynku po ciężkim dniu.

relaks w sypialni














7 komentarzy:

  1. Jesteśmy właśnie w trakcie urządzania i bardzo chciałam mieć wzorzystą ścianę, ale nasza sypialnia jest za mała, raczej przytłaczająco to by wyglądało. Dlatego zdecydowaliśmy że zamiast tego kupimy jakąś ładną pościel w duże, ciekawe wzory. Wpadła mi w oko fajna hurtownia pościeli i może coś znajdę ciekawego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy i przydatny wpis :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post. Fajne i ciekawe pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat samo urządzanie sypialni jest jak dla mnie czymś ważnym jednak ja jeszcze skupiam się na samym jej oświetleniu. Muszę przyznać, że jak przeczytałam wpis https://www.mebleinfo.pl/dzial/215-sypialnia/artykuly/odpowiednie-oswietlenie-sypialni-zbuduje-nam-nastr,41431 to teraz wiem dokładnie jakie oświetlenie u siebie zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy poradnik, chociaż ja już zdecydowałam, że w aranżacji mojej sypialni pomoże mi biuro projektowe https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/sypialnia . Dla nich to będzie łatwe zadanie, a ja musiałabym się nieźle nagłówkować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście nie zdecydowałabym się na pomoc biura projektowego... Mój dom to moja przestrzeń i musi być dokładnie tak jak mi się podoba. Nie wydaje mi się, aby ktoś inny mógł lepiej znać mój gust niż ja sama :)

    OdpowiedzUsuń