wtorek, 8 marca 2016

Jak urządzić funkcjonalną kuchnię dla jednej osoby?

Osoby samotne zazwyczaj mieszkają w lokalach typu kawalerka. Takie mieszkania mają to do siebie, że występuje w nich bardzo mała kuchnia, często ciemna bez okna. Taką ciemną kuchnię najlepiej od razu przerobić na aneks. W małej kuchni konieczne będą meble na wymiar bo tylko dzięki nim można funkcjonalnie zabudować małą przestrzeń. Osoba samotna powinna zdać sobie sprawę z tego, że nie będzie użytkować kuchni tak intensywnie jak rodzina. Z tego względu nie trzeba mieć niezliczonej ilości sprzętów czy naczyń a co za tym idzie spokojnie wystarczy zabudowa meblowa od długości 3-3, 5 mb. Przy takiej zabudowie bez problemu zmieścimy wszystkie większe sprzęty typu zlew, piekarnik, okap, płyta i lodówka. Dla jednej osoby można kupić niską lodówkę, która zmieści się pod blatem. Płyta tez nie musi być na cztery stanowiska-wystarczy na dwa. Zmywarka zawsze się przyda ale najlepiej wybrać tę o szerokości 45 cm. Przy zabudowie trzymetrowej będziemy mieć co najmniej 6 kolumn szafek wiszących co jest w zupełności wystarczające. Jeśli dobrze zorganizujemy przestrzeń na dole zmieścimy jeszcze szuflady. Można więc zrobić zabudowę w kształcie litery L dzięki czemu w małej np. 6-metrowej kuchni zostanie jeszcze wolne miejsce. Jeśli koniecznie chcemy mieć stół instalujemy mały, składany na ścianę.

9 komentarzy:

  1. Kochana chciałabym życzyć Ci z całego serducha wszystkiego najlepszego w ten piękny nasz dzień. Spełnienia najskrytszych marzeń i jak najwięcej kobiecych chwil, takich tylko dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy artykuł. Na pewno przydatny dla osób urządzających małe wnętrza. Zastanawiam się tylko nad stołem. Czy koniecznie musi być składany? Kuchnia w ten sposób nie będzie przypominała kuchni tylko spiżarnię:) Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te składane stoliki, które oszczędzają miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja niedawno urządzałam mega małą kuchnię i to dla dwóch osób ale wyszło genialnie :) na razie dajemy radę i nie zabijamy się o siebie właśnie dzięki eLce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. a ja mam w U i też jest bardzo wygodna, wszystko zależy od powierzchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam niewielką kuchnię i w urządzoną w L - sprawdza się fajnie, może nie gotuję tam nie wiadomo czego ale mieszczę się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie niestety nie dało się urządzić kuchni na kształt litery L.

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio jak oglądałem kawalerkę do kupienia, to była tam na wyposażeniu nietypowa zmywarka nie tylko wąska ale też niska, taka w sam raz na 2 osoby :)

    OdpowiedzUsuń